Menu
Deviced
Contact

Cases

Een nieuwe website aangevuld met slimme event automatisering

Intro

Ondernemers in Bedrijf maakt netwerken weer leuk. Zij geloven dat wanneer je tijdens borrels en gezellige avonden een goede klik hebt met een andere ondernemer, het samenwerken veel makkelijker verloopt. Het is een netwerkclub die bruist van de energie en ambitieuze plannen. Mede door die plannen was het de hoogste tijd om de website een flinke upgrade te geven.

Opdrachtgever:

Ondernemers in Bedrijf

Website

Services:

Design & Concept
Development

1. Nieuwe website met overzichtelijk dashboard

Eerst even terug naar de tekentafel. Samen hebben we gekeken naar wat er nu staat, tegen welke problemen ze aanliepen en hoe de processen lopen binnen het bedrijf. Het werd al snel duidelijk dat het organiseren van events uit veel herhaaldelijk werk bestaat. Het versturen van uitnodigingen en ze opvolgen. Registreren van aanwezigen en het versturen van deelnemerslijsten met alle aanwezigen.

Toen alles helder was, zijn we gestart met de ontwikkeling van de nieuwe website. Hierbij was het belangrijk dat alle bestaande data uit de oude website foutloos gemigreerd zou worden. Hiervoor hebben we een nieuw, toekomstbestendig dashboard gemaakt dat eenvoudig in het gebruik is.

2. Automatiseren van deelnemerslijsten

Via de website kunnen bezoekers zich nu eenvoudig aanmelden voor events en workshops. Voorheen werden deelnemerslijsten handmatig opgesteld, maar dit proces hebben we meteen geautomatiseerd. Zo kunnen we nu met één druk op de knop een complete lijst genereren. Maar ook kunnen we afmeldingen direct verwerken. Dit alles levert nu al een besparing van ruim twee uur per event op.

'Door nu te investeren in automatisering, besparen we straks twintig uur per event!' Kim Stein - Eigenaar Ondernemers in Bedrijf

3. Volledig automatiseren van aanmeldingsproces

We hebben de smaak te pakken. Groots denken, maar vooral stap voor stap optimaliseren. Het streven is om in Q1 van 2021 het complete aanmeldingsproces volledig te automatiseren. Leden kunnen zichzelf dan aan- en afmelden voor events en online betalen voor workshops. Ook kunnen ze opzoeken welke deelnemers er nog meer komen en contact opnemen met een ander aanwezig lid. Handig wanneer je niet alleen wilt reizen of alvast een connectie wilt maken. Maar daar laten we het niet bij. Ook op het gebied van marketing gaan we flink inzetten op automatisering, zoals het automatisch versturen van follow-up mails en het vragen van feedback na een event. Als laatste zorgen we nog even dat eventmanagers sneller een event kunnen organiseren. Dit doen we door zoveel mogelijk informatie vooraf in te vullen en ga zo maar door.