Menu
Deviced
Contact

Cases

Duidelijke klantreizen en een kwalitatieve website voor Cascando

Intro

Cascando is een Nederlands designmerk dat hoogwaardige producten ontwerpt en creëert. Van zitelementen tot akoestische meubels. Een belangrijk onderdeel van dit bedrijf is het doorontwikkelen en blijvend investeren in hun bestaande website. Partners en dealers bezoeken de website als referentie om de benodigde informatie te vinden. Producten of oplossingen moeten dus snel en makkelijk gevonden kunnen worden door de verschillende doelgroepen. Om de website zo goed mogelijk te optimaliseren zijn we daarom gestart met de klantreis in kaart brengen.

Opdrachtgever:

Cascando Products B.V.

Website

Services:

Design & Concept
Webdevelopment
Wordpress
AWS

1. In kaart brengen van de klantreis

Zoals gezegd zijn we eerst gestart met de klantreis in kaart brengen. Op basis van Google Analytics data werkten we een aantal scenario's uit die een goed beeld geven van het type websitebezoeker. De websitebezoekers zijn veelal dealers en architecten die producten willen gebruiken in hun project. Hun primaire doel is het opzoeken van productspecificaties. Daarnaast moet het opvragen van een offerte en het plaatsen van een bestelling zo makkelijk mogelijk zijn. Hoe gebruiksvriendelijker de website, hoe meer conversies er gedraaid worden.

'Kwaliteit betaalt zich altijd terug' Leon Waltmans - Eigenaar Cascando Products

2. Redesign van de website

De klantreis start op de homepagina, met als focus het snel bereiken van de juiste productdetailpagina. De nadruk ligt op de trending products, die de populairste producten als eerste tonen. Hiermee helpen we de bezoeker door de website heen en laten we hem mogelijkheden zien die hij misschien zelf nog niet had bedacht.

De productoverzichtspagina is opgesplitst in twee secties. Door de filtering op categorie of productfamilies geven we elk type bezoeker de mogelijkheid om op zijn of haar eigen manier een specifiek product te vinden.

3. Een website is nooit af

Het is een doorontwikkeltraject waarbij we voortdurend bezig zijn om de huidige dienstverlening verder te verbeteren. Op dit moment zijn we bezig met hete redesignen van de productdetailpagina. Daarna zullen we ons gaan richten op het offerte- en webshopgedeelte en we gaan ervoor zorgen dat de laadtijd van de website verbetert. Want: hoe sneller de website, hoe blijer de bezoeker.